Sunday 8 July 2012

Program Balance Transfer

Balance transfer adalah  program pemindahan baki penggunaan kad kredit kepada kad kredit yang lain atau kepada pembiayaan peribadi.

Berbeza dengan program balance transfer (BT) kami, dimana kami menukarkan tunggakan kad kredit menjadi bayaran mudah tanpa faedah ( 0% EPP ). Ini akan lebih menjimatkan berbanding pilihan yang lain.


Apa EPP?

EPP ( 0% Easy Payment Plan / 0% Pelan Bayaran Ansuran Mudah ) Pelan bayaran ini disediakan oleh bank kepada pemegang kad kredit.

Bagaimana bayaran penggunaan biasa kad kredit?

Guna dan bayar sepenuhnya sebelum due date penyata kad kredit. Tetapi kebanyakan pengguna kad kredit hanya membayar, bayaran minima ( 5% ) dari penggunaan kad tersebut.

Kebiasaan dengan membayar minima ( 5% ) akan menyebabkan tunggakan dan akan dikenakan caj bulanan 1.5% dari tunggakan tersebut. Contoh tunggakan RM 10,000.00 x 1.5% = RM 150.00 setiap bulan! Ini belum ditambah caj bayaran lewat 1% ( jika lewat ) dari amaun tertunggak tadi.

Jadi untuk mengurangkan caj-caj bulanan tersebut kami menawarkan perkhidmatan ( Balance Transfer ) menukarkan tunggakan kad kredit anda menjadi bayaran mudah tanpa faedah ( EPP ).  


Adakah anda ingin meneruskan bayaran 
bulanan dengan caj-caj tersebut?? 

Atau kami bantu anda untuk membuat bayaran 
bulanan tanpa faedah/caj ( EPP )

1 comment:

Floating Vertical Bar With Share Buttons widget